luni, 6 iunie 2011

MENTA SAU IZMA BUNA




Acum cativa ani am pus pe un strat inaltat cateva seminte de menta ...au iesit plantutele ,eu le-am rarit cu grija le-am ingrijit cum se cuvine ...ei pana aici toate bune .
Dumneaei s-a inmultit peste masura iar acum ma obligat sa o raresc din nou, ca s-a intins asa mult de nu mai incape nimeni pe langa ea ...
O parte din frunze le-am pus in buchetel la uscat pentru ceai ,care este bun pentru raceala,tuse,in respiratii grele,infectii virale,in dizolvarea pietrelor la fiere,in tratarea astmului.
De asemenea un ceai caldut te scuteste de "treapad"(adica -diaree)si reduce gazele intestinale,stimuleaza digestia si in stari de oboseala.


Ceaiul de menta:
Puneti o lingura de planta verde maruntita sau o lingurita planta uscata in 250ml apa ,fierbeti     5 minute,acoperiti pentru  alte 5 minute si strecurati .
Eu folosesc menta la dulciuri-ciocolata de casa,creme in general cu frisca ,sufleuri,budinci,checuri,prajituri,sorbeturi,serbet,inghetate,lichior, salate de fructe,la dulceata si compoturi ...s.a.
Mai folosesc menta si la diferite sosuri pentru mancaruri,carne, peste,supe,paste,
sosuri marinate...s.a.
!!!Sfatul meu:-Inlocuiti o ceasca de cafea cu una de ceai de menta ...de multe ori este mai bun ,mult mai bun....

Siropul de menta:
Tocati marunt o mana de frunze pe care le introduceti intr-o sticla inchisa la culoare ,peste menta turnati zeama de la o lamaie mijlocie si un borcanel de miere (cca.400g-500g).Lasati la macerat cateva zile ,strecurati lichidul apoi:
- combina acest sirop cu apa si ia doua linguri de 3 ori pe zi .
este un antiseptic gastrointestinal,calmant al colicilor hepatobiliare si antireumatismal.
-sau combina 3 linguri cu apa minerala in zilele calduroase ,este racoritor si un bun antistres .


Lichiorul de menta:
 Doi pumni de frunze, se pun  intr-un borcan,si se acopera cu alcool dublu rafinat.
Se acopera cu  capac si se lasa 10 zile la soare.Dupa cele 10 zile se fierbe un sirop bine legat din 500g zahar si 1l apa ,se pune o jumatate din macerat strecurat, se lasa sa se raceasca dupa care se adauga inca 500ml alcool si restul de macerat.Se strecoara lichiorul  se pune in sticle bine astupate cu dop .Se dau la rece si se pastreaza mai mult, pentru a fi mai  bun...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu