duminică, 12 iunie 2011

TRANDAFIRUL

Trandafirul de dulceata sau Trandafirul de Damasc.

Anul acesta trandafirul meu a inflorit pentru prima data.Am cules florile parfumate si le-am lasat intai cateva ore pe o coala de hartie ,apoi am desfacut petalele, le-am ales  si asa cu totul le-am pus intr-o sticla, alternand cu zahar .Am indesat bine petalele si zaharul pana ce am umplut  sticla.Am turnat sucul  de la o lamaie ,am pus dop sticlei si am depozitat-o in frigider pentru atunci cand siropul va inunda petalele .
.Asa am facut si anul trecut iar zilele trecute mi-am servit musafirii cu un sirop foarte parfumat combinat cu apa minerala  rece .
Din trandafiri se face nu numai dulceata ,serbet ci si siropuri apa de trandafiri... s.a.




serbetul de trandafiri



Anul trecut am facut un sirop de trandafir gen socata dupa reteta doamnei MARGA KREISS din Bucuresti.
Intr-un borcan de 15l pui apa lasandu-l gol camde doua palme mai jos decat buza borcanului.Aduni intr-un castron (de salata)petalele de trandafir-poti folosi chiar trandafiri catifelati cu miros puternic ,daca nu ai trandafiri de dulceata -si freci cu o lingura de lemn,cu 200g zahar ,pana ce petalele se zdrobesc bine .
Apoi rastorni continutul castronului in borcanul cu apa si mai adaugi 800g zahar si o lamaie taiata felii subtiri .O bucatica de drojdie de bere sau chiar un colt de paine tip graham va asigura o fermentatie mai rapida.Amesteci bine cu lingura de lemn si dupa 3-4 zile bautura este gata . Vei constata ca are un gust excelent ,este sifonata si trece inaintea oricarui suc din comert.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu