miercuri, 15 iunie 2011

Am gasit in reviste  "Lumea Credintei"mai vechi ,povestioarae cu talc si pentru ca mie mi-au  placut, as vrea sa le postez aici si pentru voi .

Increderea
Se spune ca un evreu ce-si avea odinioara pravalia intr-un sat moldovean a tocmit un taran crestin ortodox sa-l duca la oras cu caruta,dupa marfa.Dupa ce au trecut prin dreptul bisericii din sat ,evreul,speriat i-a spus taranului :
-Bade ,intoarce!Nu mai mergem .
-Da  "ce s-a-ntamplat, jupane?
Nimic ,dar nu mai merg cu dumneata .
-Di ce jupane?!Doar avem tocmeala !
-Tocmeala ,netocmeala ,o sa te despagubesc .Intoarce!
Taranul bombanind ,s-a intors .Cand a ajuns la poarta casei evreului,acesta i-a spus :
-Cum puteam sa merg cu dumneata mai departe cand ai trecut prin dreptul bisericii tale si nu ti-ai facut cruce?
Eu sunt evreu si religia mea nu-mi spune sa-mi fac creuce . A ta iti spune .Trebuie sa respecti randuiala credintei tale . Uite ,de asta nu merg cu dumneata .N-am incredere .Daca nu ti-ai respectat Dumnezeul cand ai trecut pe langa EL ,cum ai sa ma respecti pe mine?Eu umblu cu bani la mine .Iar daca tu n-ai teama de Dumnezeu ,poti face orice !
Si uite asa a pierdut taranul nostru tocmeala cu evreul.

3 comentarii:

  1. aceasta povestioara,ne-o spunea bunicul Grigore Iancu....uffffff ce vremuri...ce copilarie fericita in casa bunicilor....fara griji si nevoi....Dumnezeu sa-i odihneasca in sfinta PACE pe scumpii nostri bunici!!!multumesc MILUTA

    RăspundețiȘtergere
  2. tot nu pot raspunde cu adresa mea ...incerc la anonim poate vrea ...
    mai am povesti frumoase sitot vechiute...
    pupic !

    RăspundețiȘtergere
  3. ha, ha ,ha ...ha ha !anonim pe blogul meu ,dar daca asa vrea ,asa facem,nu?

    RăspundețiȘtergere